Legyezés az őszi Hernádon
2022. március 28. írta: Andrew_flyfishing

Legyezés az őszi Hernádon

Tavaly, az utolsó októberi hétvégén ellátogattam a Hernád folyó egyik szakaszára. A célhalam a domolykó volt, emiatt a felszerelésemet is így állítottam össze.

Egy 4-es erősségű 9 lábas botot használtam, az orsómon 6-os zsinór volt. Sokban felmerülhet a kérdés, hogy miért használtam nagyobb osztályú zsinórt, mint a bot. A válasz nagyon egyszerű. A nem túl széles Hernádban kevés hely van, ahol fej felett lehet dobni. Viszont ez a szerelék nagyban megkönnyíti a rollcast-ozást. Az előkém 0,14-es FC volt. Használtam nagy méretű nedveslegyeket, de apró nimfákkal is fogtam halat.img_3131.jpg

Reggel még csípős hideg volt, de délre nagyon kellemes idő lett. A nap sütött és a halak is ettek. Sokáig csak az apró domolykók kapták el a lassan úsztatott nedves legyem. A folyóban gázolva érezni lehetett, hogy itt az ősz. A szellő száraz, aranybarna leveleket fújt a vízre, a nád már száradni kezdett és a partmenti cserjék és bokrok sem zöldelltek már.img_3132.jpg

A mederben sétálva rengeteg ígéretes helyet meghorgásztam, de a kapások száma egyre kevesebb lett. Aztán egy hosszú sekély részhez értem. Nagyot csobbanó March Brown nedves legyemet egy aprócska nimfára cserélem. Kidobom a partszéléhez, a belógó fűszálak alá. Egyértelmű kapás, de nem akad. Ismét próbálkozom, a második dobás már nem sikerül olyan jól. A parttól 10 centiméterre eső csali már egy hal érdeklődését keltette fel. Újra dobok, pont ugyanoda érkezik, mint az első dobás. Érzem, hogy kapás lesz, hosszú másodpercek telnek el. A csali most van a jó helyen – gondoltam magamban -ekkor a zsinór megindul ráemelek a botra. A lágybot karikába görbül, egy hatalmas domolykó táncol a zsinór túlvégén. Elindul lefele, majd hirtelen irányváltással felfele. Egy öreg elkorhadt fa fekszik a meder közepén, bár próbálom visszatartani a halat nem sikerül. Zsinórom belazul, halam pedig leakad. A vízben állva a düh és a szomorúság furcsa együttese kavarog bennem.img_3130.jpg

A délután folyamán csupán kisebb halakat tudtam csak fogni. A víz és az időjárás gyönyörű volt. Késő délután fejeztem be a pecát, amikor már hűlni kezdett a levegő. Bár elment egy szebb halam,rengeteg tapasztalatot szereztem. Jövőre mindenképp visszalátogatok ide.

A bejegyzés trackback címe:

https://andrewflyfishing.blog.hu/api/trackback/id/tr117791574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
https://szentivanyi-andris.myshopify.com/