Menj balinra, de a Balatonon, ne Balin!
2021. november 01. írta: Andrew_flyfishing

Menj balinra, de a Balatonon, ne Balin!

Őszi balatoni balin horgászat

Balin, ősz, Balaton? Mindez együtt? Ebből csakis egy extraerős legyes élmény lehet! De nem legyezem tovább a kíváncsiságot, nekikezdek: Balatonföldvár térségében horgásztam, gázolva, legyezve.

Szerencsés vagyok, mivel szinte az egész nyarat a Balaton mellett töltöm, mert nyáron a legyezés sokkal nehezebb, mint ősszel. Partról kevés helyen lehet kényelmes legyes cuccal dobni, illetve a strandolók miatt kevés hely van, ahol kényelmesen, külső tanácsadók nélkül lehet dobálni.

Ősszel ugyanis lehűl a víz és elkezdenek a kishalak csoportokba gyűlni, ezért akkor lehet legjobban fogni a balinokat. Ilyenkor szinte egész nap rabolnak és a tiszta víz miatt jobban is lehet látni a halakat, bár arra is figyelni kell, hogy ők is jobban látnak minket. Szeptemberben, az iskola miatt sokkal kevesebb időm maradt pecázni, ezért ezt a keveset kedvenc módszeremmel szerettem volna tölteni, így kezdtem el idén ősszel balinra legyezni.

A felszerelést nem kell túlgondolni. Én egy 7-es 9’6” bottal horgásztam, kétféle zsinórral használtam. Egy egyszerű wf-essel és egy rövidebb fejű wf-essel. A rövid fej jobban bejött, mert gyorsabban tudtam rádobni a rablásokra. Az orsónál szerintem fontos, hogy jó és megbízható fékkel rendelkezzen, többször orsóról kellett fárasztanom. Az előke egy körülbelül 6 láb hosszú, pisztrángozásból megmaradt vékonyodóból és a hozzá kötött 1-1,5 méter hosszú 0,20-as fc előkéből állt.

Nem kell túl sok mindent magunkkal vinni a horgászathoz. Az engedély mellet egy tekercs előke, pár légy és egy fogó, slussz. A gázlóruha erősen ajánlott, mert a víz nem olyan kellemes, mint nyáron.

A legyeknél a fehér streamerek működtek a legjobban. Amikor kicsit szelesebb volt az időjárás, akkor a nagyobb alásúlyozással rendelkezők jobban működtek, de amikor szélcsend volt, akkor sokszor a súlyozás nélkül szinte egyhelyben lebegők voltak a fogósak. Az angelhairből kötött legyeket használtam legszívesebben, könnyen dobhatóak, gyorsan köthetőek és a balinok is szerették.

Azt figyeltem meg továbbá, hogy amelyik streamereket piros vagy narancs cérnával kötöttem az jobban működött, mint a fekete vagy barna cérnával kötöttek. Ez a kopoltyút hivatott utánozni, főleg az egyhelyben álló csalinál, ahol a halnak van ideje megnézni a legyet, ez a kis extra véleményem szerint rengeteg számít ám!


img-2947.jpg

Azt szokták mondani, hogy balinozásnál olyan gyorsan kell húzni a csalit, ahogy csak lehet. Ez a mondás nyáron igaz, de a lehűlőben lévő víznél a lassú csalivezetés vált be legjobban. Sokszor akár 7-8 másodpercig is állni hagyott csalit vitte el a hal. A legyezőfelszereléssel gyorsan szét lehet ütni a vizet, ezért nagyon figyeltem arra, hogy főleg rablásra dobjak rá, de ha épp nem mozog a hal, akkor se dobjak egy irányba 2-3-nál többet. Fontos nyitott szemmel járni, egy megugró küsz, vagy egy apró tolóhullám egyből elárulja a balinok tartózkodási helyét. A céltalan dobálással nem lehet sokra menni, sőt csak elriasztjuk a halakat magunktól.

Ilyenkor a betli szinte kizárható. Sok és nagyon szép halat lehet fogni, de legfontosabb, hogy óvjuk és védjük természetünket.

Tehát: Balinozás Balatonon ősszel minden legyesnek kötelező program!

img-2992.jpg 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://andrewflyfishing.blog.hu/api/trackback/id/tr3516739874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
https://szentivanyi-andris.myshopify.com/